مجتمع آموزشی غیردولتی دخترانه ایده آل پارسی اداره آموزش و پرورش استان فارس/شیراز

چگونه به کودکان کمک کنیم با اعتماد به نفس انگلیسی صحبت کنند؟

وقتی از والدین می‌پرسیم آرزو دارند کودکشان چه توانایی‌هایی در زبان انگلیسی کسب کند، «با اعتماد به نفس انگلیسی صحبت کردن» تقریباً همیشه اوج آرزوی آنها است. بله، دلشان می‌خواهد فرزندشان به خوبی بخواند، کلمات زیادی بداند و درکی قوی از ساختار زبان انگلیسی داشته باشد، اما اکثر آنها دوست دارند بشنوند فرزندشان با اعتماد به نفس و لذت انگلیسی صحبت کند.

والدین و مربیان چطور می‌توانند گذار به انگلیسی صحبت کردن را برای کودکان با اعتماد به نفس همراه کنند و آن را ساده‌تر کنند؟

بازی

 در مورد آموزش با بازی عقاید متفاوتی وجود دارد. افرادی که مخالف استفاده از بازی در بحث آموزشی هستند در مورد تلاش برای مخفی کردن یادگیری بدون مفهوم با بازی سطحی- بحث می‌کنند. با این حال، به نظر می‌رسد بازی‌های خوب بدون تلاش یادگیری را تقویت می‌کنند و کودکان همواره کل زندگی را «به بازی تبدیل می‌کنند». از دو راه می‌توان از بازی‌ها برای تقویت صحبت کردن استفاده کرد. اول با فراهم کردن فرصتی برای تمرین مستقیم در یک بازی ساده‌ تا بازی چالش‌برانگیزتر. دوم اینکه، بازی‌ها می‌توانند بحث‌های بسیار مفیدی ایجاد کنند. از کودکان بخواهید در مورد بازی مورد‌ علاقه‌شان صحبت کنند، و کاری کنید در مورد کاری که می‌کنند توضیح دهند. اشتیاق صحبت کردن در مورد هدف بازی به سرعت بر خودداری آنها از انگلیسی صحبت کردن غلبه خواهد کرد.

داستان

داستان‌ها زمینه‌ای برای صحبت کردن به زبان انگلیسی فراهم می‌کنند. این مسئله به ویژه زمانی ارزشمند است که کودکان نتوانند یادگیری زبان در محیط را تجربه کنند.تجربه‌ی خواندن داستان به همراه هم به زبان انگلیسی کودکان را در دنیایی کوچک قرار می‌دهد که در آن وجود انگلیسی مسلم است. راوی (والدین در خانه یا معلم در کلاس) یک خط می‌خواند و مکث می‌کند. اگر کودک بعد از چند بار خواندن داستان با آن آشنا باشد، قادر خواهد بود نقش راوی را بر عهده بگیرد.

ترانه

ترانه‌ها و اشعار به کودکان فرصت می‌دهند بدون استرس با انگلیسی محاوره‌ای بازی کنند. کودکان با گوش دادن به آهنگ‌ها و خواندن آنها به تدریج صداهای زبان را می‌شنوند و تجربه می‌کنند دهان چگونه صداهای جدید تولید می‌کند. آنها از طریق قافیه‌های انتهای بیت‌ها و اینکه ترکیب کلمات چطور وزن ایجاد می‌کند، متوجه روابط بین کلمات با صدای مشابه می‌شوند. صحبت کردن و خواندن همراه با دست زدن این درک را تقویت می‌کند. وقتی کودکان با متن ترانه که روبرویشان است آهنگ یا سرود می‌خوانند، کم‌کم متوجه رابطه‌ی حیرت‌انگیز بین املای کلمات و صدای آنها می‌شوند. 

فیلم

بسیاری از والدین (و معلمان) نگران هستند که مشاهده فیلم نه تنها وقت هدر دادن است، بلکه برای رشد سالم یادگیری کودک هم مضر است. با این وجود، فیلم که در آموزش به کار می‌رود، می‌تواند ابزاری لذت‌بخش و محرک برای یادگیری زبان باشد. ، ویدئوها هم مانند بازی‌ها به کودکان کمک می‌کنند مهارت صحبت کردن خود را تقویت کنند و می‌توانند محرکی برای بحث، آواز خواندن و خواندن متون باشند.

نظرات خوانندگان
تا کنون هیچ نظری درباره این مطلب ثبت نشده است
نظر جدید
نام*
ایمیل
نظر*

متن تصویر*
مشاهده لیست تمام مطالب...